7 Aralık 2012 Cuma

Ortaokul öğrencileri ve ebeveynleri için



Burada ortaokul öğrencilerinin ve ebeveynlerinin işine yarayabilecek bilgiler...


5 Temmuz 2013

Yaz tatili geldi ve çocuğu artık orta okul pardon 2. kademe öğrencisi olmuş, SBS var mı yok mu belirsiz anneler için çocuğum dinlensin, oynasın ama ders de çalışsın dönemi başladı :)

Bu arada eski adıyla SBS diyebilir miyim? Millî Eğitim Bakanının açıklamalarını dinledim:
- SBS kalkacak, dershaneler kapanacak dedi.
- Genel değerlendirme için bazı yazılıları merkezi sınavla yapabiliriz dedi. (Öğrencinin yazılı notları ortalaması değerlendirmeye alınacak. Öğretmenler arasında not uygulamasına yönelik bir kaygı var.)

Pekiii, bu sınavlar öğrencilerin kendi okullarında mı yapılacak? Okullarda yapılırsa, öğretmen ve öğrencilerin bu konuda %100 dürüst davranacağından, davrandığından nasıl emin olacağız? Okullar arasında büyük rekabet varken fiyatını arttırmak, reklam yapmak isteyen özel okullar için bulunmaz fırsat olabilecek bu tür değerlendirmelerde farklı oyunlar döner mi dönmez mi? Çok mu fesat düşünüyorum?

Galiba Bakan daha önce de bu sınavı tüm çocuklar için değil de, daha çok başarılı çocukların yarıştığı bir kulvar haline getireceğiz demişti.

Giriş yazımda da bahsetmiştim. Vatanıma, milletime iyi ahlâklı ve eğitimli çocuklar yetiştirmek istiyorum. Bu konuda da eğitime ailemizi çok aşan paralar ödüyoruz. İnşallah doğru yoldayızdır.

Genel kabul görmüş sistemleri belirlemek ve oturtmak bu kadar zor mu :(

Bakalım ilerleyen günlerde daha neler olacak, neler göreceğiz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder